VEELGESTELDE VRAGEN

     

Wij beantwoorden graag al jouw vragen!

Om er zeker van te zijn dat jij jouw antwoorden zo snel mogelijk krijgt. Hebben we hier een pagina gemaakt met de meest gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Klik dan hier en stuur een mail of neem contact met ons op via 0229 507927

 

IS ER EEN HOUSEVITAMIN CATALOGUS BESCHIKBAAR?

Wij werken met een digitaal productoverzicht waar in alle items uit de huidige collectie staan en op voorraad zijn. Het productoverzicht bevat productfoto’s, prijzen, aantallen, itemsnummers en afmetingen.
Wij werken niet met een jaarcollectie. Elke maand komen er nieuwe items binnen, het is dus altijd een feestje! Let wel op, de omloopsnelheid is aan de hoge kant. Wees er dus snel bij!

 

KAN IK DE PRODUCTEN VAN HOUSEVITAMIN IN HET ECHT BEKIJKEN?

Ja zeker! Je kunt contact opnemen met Sanne of Arno. Zij maken een afspraak met je in onze showroom of komen gezellig bij jou op bezoek. Wie kan je het beste benaderen?
Bekijk hier de kaart, zie je Arno of Sanne staan bij jou provincie?
Stuur een mail naar arno@housevitamin.com of sanne@housevitamin.com en zij pakken dit verder met jou op!

 

HOE KAN IK MIJN BESTELLING PLAATSEN?

Je kunt op twee manieren een order plaatsen. 

  • Via de website, hier kun je een account aanmaken en daar jouw bestelling plaatsen. 
  • Per e-mail aan ons doorgeven welke artikelnummers + aantallen je wilt bestellen.

Voor het inloggen in onze webshop heb je een account nodig. Nog geen account? Klik hier. Nadat je account is goedgekeurd, heb je toegang tot onze webshop en kun je direct een bestelling plaatsen.
Alles in onze B2B webshop is op voorraad en kunnen we na betaling in gereedheid brengen.

Het is ook mogelijk je bestelling door te geven via de mail. Je kunt de productlijst opvragen via: sales@housevitamin.com.
Stuur vervolgens een mail met daarin je bestelling inclusief itemnummers en aantallen die jij graag wilt hebben.
Dan regelen wij de rest voor je in het systeem. 

HEBBEN JULLIE OOK VOORWAARDEN BIJ HET PLAATSEN VAN EEN ORDER?

Ja, wij hebben inderdaad een aantal voorwaarden. Wij hanteren de volgende voorwaarden:

  • In eerste instantie betaal je vooruit, hiervoor ontvang je een proformafactuur.
  • Wij verkopen uitsluitend per doos, dit is de minimale afname per product.
  • Verder wijzen wij jou op onze algemene voorwaarden (Algemene Voorwaarden)

LEVEREN JULLIE OOK OP DE WADDENEILANDEN?

Wil jij je bestelling hebben geleverd op één van de Waddeneilanden? Geef dan een adres op het vaste land als afleveradres. Wij kunnen namelijk niet op de Waddeneilanden leveren.
Heb je hierover nog een vraag of wil je iets checken, bel of mail ons dan gerust.

WAAROM RECHTSSTREEKS BIJ ONS INKOPEN?

Direct inkopen bij Housevitamin heeft veel voordelen, zoals:

  • Jij bent de allereerste die iets koopt uit onze nieuwe collectie.
  • De beste prijs, in onze andere verkooppunten liggen de prijzen 10% hoger.
  • De complete collectie.
  • Wanneer jij dit prettig vindt ontvang je de actuele productlijst per e-mail.
  • Snelle en korte communicatielijnen.
  • Product- en impressiefoto's up-to-date beschikbaar op google drive.
  • Inkoopmogelijkheid bij jou in de winkel of in onze showroom.

WAT IS DE LEVERTIJD?

Wij snappen heel goed hoe fijn het is om jouw items snel in huis te hebben om te verkopen, dus wij gaan er altijd voor om jou bestelling zo snel mogelijk te verzenden!Al artikelen in onze webshop zijn op voorraad.
Wij streven ernaar om jouw bestelde artikelen binnen 4 werkdagen in Nederland te bezorgen. Voor alle landen daarbuiten geldt: wij streven ernaar de artikelen binnen 4 werkdagen te versturen.
Levering is afhankelijk van de werkdruk en vervoerder, waardoor de levertijd na 4 werkdagen kan zijn.

Heb jij graag op een specifieke dag de levering? Laat het ons dan weten door een e-mail te sturen naar: sales@housevitamin.com

WAT IS HET MINIMALE ORDERBEDRAG?

Onze minimale orderbedrag voor Nederland is €350,- (+ €35,- verzendkosten). Vanaf €500,- leveren wij je order franco.

Onze minimale orderbedrag voor landen in het buitenland is €500,-. Franco levering is ook mogelijk, dit hangt alleen af van het land waar wij moeten leveren.

België:         €750,-
Duitsland:   €1000,-
Frankrijk:     €1500,-

Voor alle andere landen kun je contact opnemen met ons.

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?

Onze verzendkosten voor bestellingen onder ons franco bedrag zijn: 

Onze minimale orderbedrag voor landen in het buitenland is €500,-. Franco levering is ook mogelijk, dit hangt alleen af van het land waar wij moeten leveren.

Nederland:  €35,-
België:         €65,-
Duitsland:   €100,-
Frankrijk:     €100,-

Voor alle andere landen kun je contact opnemen met ons.

MAG IK GEBRUIK MAKEN VAN JULLIE FOTO'S?

Ja zeker, daar zijn ze voor! We hebben van alle items zowel product- als sfeerfoto’s.
Deze mag jij gebruiken voor je webshop of je social media kanalen. Je kunt onze beeldbank opvragen door een e-mail te sturen.
Vergeet ons niet te taggen op Instagram (@housevitaminnl), wij taggen altijd terug!

VERKOOPT HOUSEVITAMIN AAN CONSUMENTEN?

Housevitamin is een groothandel. We verkopen alleen Business to Business aan (woon)winkels of bijvoorbeeld tuincentra, maar niet rechtstreeks aan consumenten.
Als je onze toffe items wilt shoppen, check dan hier onze verkooppunten, offline en online.

ALS ITEMS NIET OP VOORRAAD ZIJN, KOMEN ZE DAN LATER TERUG IN DE COLLECTIE?

Op=op, maar in sommige gevallen repeaten wij items en komen deze nog een keer terug op een later moment.
Echte favorieten of HV design items (die echt bij Housevitamin horen) zoals: de Gun lamp, Octopus en de Strike a Pose Lamp, blijven altijd in onze collectie!

Wij werken niet met een jaarcollectie, maar elke maand komen er wel nieuwe items bij ons binnen. Het is dus altijd een feestje! Onze omloopsnelheid is hoog, dus wees er snel bij als je items echt wilt hebben.
We zeggen ook wel “We don’t do collections, we do bestsellers”, daardoor blijft het verrassend en nieuw. Voor jou als onze klant, maar natuurlijk ook voor de mensen die bij jou komen shoppen. En dat is heel fijn!

IK HEB ... HET VERKEERDE ARTIKEL ONTVANGEN/NIET ALLE ARTIKELEN DIE IK HEB BESTELD ONTVANGEN / EEN BESCHADIGD ARTIKEL, WAT MOET IK DOEN?

Laat ons dit binnen 5 werkdagen weten via een e-mail aan sales@housevitamin.com, klik hier voor de voorwaarden. Bij een beschadiging, stuur een foto van de breuk mee met de mail en geef aan om welk item het gaat en het aantal.
In de meeste gevallen ontvang je een creditnota. Dit kan verrekend worden met de volgende bestelling of terugbetaald worden. Laat ons weten wat je prettig vindt!

WAAROM WERKT HOUSEVITAMIN MET AANTALLEN PER PRODUCT?

Hele goede vraag! In ons magazijn hebben we meer dan 500 producten. Deze producten zijn verpakt per doos. Sommige producten worden per 1 stuk verpakt, andere per 2 ,6, 12 of zelfs 24 stuks.
Wij zijn er niet op ingericht om alle bestellingen op tijd af te leveren als er dozen moeten worden opengemaakt en items geteld. Dit is de belangrijkste reden waarom wij alleen per doos verkopen.
Met deze manier van werken kunnen we onze prijzen laag en onze snelheid hoog houden!


Voor de retailers die minder aantallen willen inkopen, hebben we een Cash & Carry locatie in Tica Aalsmeer en Trends & Trade Venlo.

WAT ZIJN DE REGELS VOOR CONSUMENTENPRIJZEN?

We raden altijd een verkoopprijs aan met een marge van x2,3. Dit is echter een advies en het staat onze klanten vrij om hiervan af te wijken.

WERKT HOUSEVITAMIN MET EXCLUSIVITEIT?

Nee, wij wereken niet met exclusiviteit. Onze missie is: "Hip wonen betaalbaar en bereikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen". Daarom hebben we ervoor gekozen om te zorgen dat onze producten zo toegankelijk mogelijk zijn.
Om deze reden gaan wij niet in op exclusiviteit.

Natuurlijk houden wij wel contact met onze directe klanten wanneer dezelfde items in dezelfde winkelstraat of daar dichtbij verschijnen om een gevarieerd aanbod te behouden.

WIJ BEZORGEN KERSTPAKKETTEN, KUNNEN WE OOK BIJ JULLIE INKOPEN?

Ja, je kunt altijd artikelen van Housevitamin inkopen. Onze artikelen hebben echter een hoge omloopsnelheid. Artikelen blijven gemiddeld +/- 3 maanden op voorraad. Als je er zeker van wilt zijn dat de artikelen in november nog op voorraad zijn,
raden wij je aan om rond augustus contact met ons op te nemen. Helaas kunnen we nooit voorraden en beschikbaarheid garanderen.
Als jij al weet wat je in grote hoeveelheden nodig hebt, kun jij vroegtijdig contact met ons opnemen. zodat wij de import voor je kunnen regelen.

WAAROM DIRECT KOPEN BIJ CASH & CARRY?

Onze Housevitamin collectie is ook verkrijgbaar in onze Cash & Carry winkels op de volgende locaties: TICA Aalsmeer en Trends & Trade. Winkelen bij een Cash & Carry heeft ook voordelen:

  • Jij kunt onze producten direct uit voorraad kopen en meenemen naar huis.
  • Er is geen minimum afname- of aankoopbedrag, dus jij kunt 1 stuk of meer meenemen.
  • Jij kunt onze collectie combineren met andere labels
  • Inspiratie overal

Let op: slechts een deel van onze collectie is beschikbaar in de Cash & Carry's, niet elk item wordt daar verkocht. Let er ook op dat de prijs van onze items 10% hoger is en dat wij niet jouw contactpersoon zijn voor deze verkopen. Houd er rekening mee dat er geen direct contact is met Housevitamin bij aankopen bij de Cash & Carry's, aangezien zij uw verkopers zijn voor deze gelegenheid.

UIT WELKE BETAALMETHODEN KAN IK KIEZEN?

iDeal: je kunt betalen door gebruik te maken van de diensten van IDeal. Dit is mogelijk voor de volgende banken: ABN Amro, SNS Bank, ING, Rabobank, ASN Bank, Regio Bank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers, Knab, Bunq, Moneyou en Handelsbanken.

Check / Money order: je kunt voor deze optie kiezen als:

  • Je een proforma factuur wilt ontvangen
  • Als het niet mogelijk is om via jouw bank met iDeal te betalen
  • Als de verzendkosten of prijzen niet kloppen
  • Jij kunt voor deze optie kiezen, doorgaan en jouw bestelling naar ons systeem verzenden.

Let op: Als er een speciaal factuur e-mailadres is, laat het ons dan weten door een e-mail te sturen. je kunt altijd artikelen van Housevitamin inkopen.

WIE ONTWERPT EN MAAKT DE PRODUCTEN?

De collectie is ontstaan vanuit de passie van Thomas en Mischa om hippe home deco voor zoveel mogelijk mensen betaalbaar en bereikbaar te maken. Ze waren van mening dat home deco veel leuker kon zijn en wilden het wat pit geven.
“We zijn graag provocerend en laten dat graag zien in onze collectie. Met onze collectie willen we interieurliefhebbers laten zien dat het mogelijk is om een hip en sprankelend interieur te creëren: mixen en matchen zijn sleutelwoorden.”

Mischa zit altijd vol met ideeën. Elke dag duiken er nieuwe dingen op uit haar creatieve brein. Haar ideeën komen uit allerlei bronnen, zoals: kunst, dingen die ze in haar dagelijks leven mist en van familie en vrienden.
Het hele team is bezig met het bedenken van leuke items, die Jessie (onze productdesigner) verder uitwerkt. Vanuit dit principe werken wij keihard aan het creëren en ontwerpen van nieuwe producten in samenwerking met onze leveranciers.
Nadat onze ideeën tot leven zijn gekomen, maken en produceren onze leveranciers ze tot echte artikelen en decoratie.

WAT IS EEN HOUSEVITAMIN BRANDSHOP?

Geloof jij helemaal in ons merk, verkoopt het super en heb jij ruimte in de winkel? Dan is het creëren van een brandshop wie weet een mooi concept!

Een Housevitamin Brandshop is een ‘houten huis’ of specifieke hoek in een winkel puur gevuld met items van Housevitamin. Het is een samenwerking met onze retail klanten.
Wij bouwen het huis of leveren presentatiemateriaal en helpen in eerste instantie met de styling. Na de bouw en inrichting beheert de retail klant de brandshop en bestelt hij of zij nieuwe artikelen wanneer dat nodig is.
In een brandshop zijn onze artikelen beter te mixen en matchen wat de verkoop vaak ten goede komt.

Wil je meer weten? Stuur gerust een mailtje naar: sales@housevitamin.com

*Alle prijzen zijn excl. BTW en andere belastingen